بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از هافینگتون پست، همیشه یکی از نگران های والدین و کارشناسان و رسا شناسان کودک علاقمند کردن کودکان سنین پایین به کتابخوانی و مطالعه بوده و هست و در خلال سال ها و دهه های گذشته یک دو جین تاریخ و مقاله درباره این موضوع نوشته شده است. البته فواید و جلال تاریخچه و کتابخوانی بر کسی پوشیده محو و برای سرایت اتیکت مطالعه و کتابخوانی راه های زیادی حیات دارند. از ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدرسه گرفته تا انگیزش کودکان به خواندن کتاب مخصوص موجودی تو خانه. برای کشف کردن راه های تشویق فرزندانمان بوسیله مطالعه، اول باید در تک واکنش کتاب با آن ها گفتگو کنیم. لازم است به فرزندان مان نشان دهیم تاریخ و کتابخوانی می تواند حتی از بازی های ویدیویی سرگرم کننده تر باشد.
به هر حال راه های زیادی برای علاقمند کردن کودکان به کتاب بود دارد ولی شاید کمتر کسی درباره نوع تاریخ های شناساندن شده به کودکان صحبت کرده باشد. اکثر کارشناسان درباره گونه های علاقمند کردن کودکان به کتاب دست افزار می زنند اما هیچگاه کتاب مناسبی برای آنها پیشنهاد نمی کنند. به کودکان تاریخ های خوب معرفی کردن کنید خودشان تا آخر عمر کتابخوان می شوند. شاید تو نگاه فاتحه از هر کسی که بپرسید تاریخچه های مصور، شعر و اینجور تاریخچه ها را پیشنهاد می یواش ولی به نعوظ حتم کتاب های نقاشی شاید درون چند روز اول بتواند با کودکان رابطه امین کند و تعلق ای زودگذر تو آنها ایجاد درنگ اما برای درس مفاهیم و واقعیت های عمر بزرگسالان نیاز به نوشتن کتاب هایی با محتوای مناسب حاجت است.
موسسه تحقیقاتی اسکولاستیک (Scholastic) آمریکا اخیراً نتایج تحقیقات میدانی خود را درباره کتابخوانی کودکان ۸ سال منتشر کرده است. آمارهای این سازمان نشان می دهد حدود ۵۷درصد کودکان ۸ساله آمریکایی برای تفریح تاریخ می خوانند درحالیکه همین نما برای کودکان ۹ساله نزدیک به ۳۵درصد است. داخل مورد تعلق بوسیله کتاب ها همین کاهش در بین کودکان بود دارد. ۴۰ درصد کودکان ۸ساله درون نظرسنجی این اداره گفتند که تاریخچه خواندن را دوست دارند درحالیکه عزب ۲۸درصد کودکان ۹ساله مطالعه تاریخچه را یکی از علایق خود اخبار کردند.
تو یافته های رسا شناختی کودکان مدلل شده که دلبستگی بوسیله داستان و وارسی رمان کودکان را برای فعالیت های اجتماعی اقتصادی آینده آماده می کند ولی این نکته نباید فراموش شود که هر داستانی هم برای آنها مناسب نیست. اشتباهات زیادی تو معرفی کردن تاریخچه ها و داستان ها به کودکان وجود دارد. اخیراً دپارتمان آموزش ایالت فلوریدا برای مدارس این ملک یک سری سواد کتاب و ادبیات اعلام کرده که اکثر تاریخ ها شعر های کلاسیک مربوط به سال های ۱۸۰۰ تا ۱۹۵۰ میلادی می شوند. خب مطالب آموزنده بسیاری درون داستان های کلاسیک حیات دارد ولی وقتی ژرف زیرفون نگاه می کنیم متوجه می شویم مسائل و دغدغه های جامعه امروز تفاوت های بسیاری کرده است و درون عنصر داستان هایی باید برای کودکان نوشته شود که آنها بر بنیاد سبک عمر امروزی دوست دارند.
بسیاری از والدین و معلمان داستان هایی به کودکان معرفی می کنند که شخصیت ها و قهرمانان آن ادبیات ها مربوط به قرون گذشته است و قادر نیستند جوابگوی نیازهای روحی کودکان دوده اخیر باشند. ما همیشه تعاقب نحو های عجیب و غریب برای علاقمند کردن کودکان به کتاب قرائت کردن هستیم ولی هیچ لحظه سعی نمی کنیم کتاب های تک فرع مناسب با روحیات آنها پیدا کنیم. عهده دار هر کدام از قوم ها این است که بر مبنا شخصیت و روحیه فرزند خودشان کتاب مناسب آنها را نمودار کنند. نخست خودشان بخوانند و پس ازآن بوسیله کودکان معرفی کنند. مطمئن باشید خودشان تا آخر عمر کتابخوان می شوند.
چطور کودکان را به تجسس تعلق مند کنیم
درباره این سایت